Czy można zamrozić komórki tłuszczowe?

Czym jest kriolipoliza i jak wygląda zabieg?

Kriolipoliza zasługuje na miano królowej pośród zabiegów bezinwazyjnej redukcji komórek tłuszczowych – redukcji centymetrów w obwodach. Wykorzystując technologię selektywnego zamrażania komórek tłuszczowych, w efekcie prowadzi do ich rozpadu, uwolnienia ich zawartości i „odchudzenia” wybranego obszaru!

To metoda dzięki której możemy pozbyć się lokalnie nagromadzonej tkanki tłuszczowej w miejscach, gdzie trudno się jej pozbyć ćwiczeniami oraz dietą. Jest dość szybkim i skutecznym zabiegiem, gdzie pierwsze efekty możemy zauważyć już po 3 tygodniach, a na końcowy efekt czekamy do 8 tygodni. Pamiętajmy, że jest to alternatywa dla liposukcji, czyli nieinwazyjna metoda likwidująca lokalnie nagromadzone komórki tłuszczowe wykorzystując niską temperaturę.

Na czym polega zabieg?

Zabieg ten polega na obniżeniu temperatury tkanki tłuszczowej, aby doprowadzić adipocyty do procesu degradacji. Niszczymy komórki tłuszczowe w sposób kontrolowany oraz selektywny bez uszkodzenia otaczających struktur, które nie są wrażliwe na niskie temperatury. Przedłużone działanie niskiej temperatury prowadzi do kontrolowanej śmierci komórek tłuszczowych, czyli apoptozy. Zawartość zniszczonych komórek tłuszczowych zostaje metabolizowana przez organizm.

Jak wygląda zabieg kriolipolizy?

Zabieg ten zazwyczaj wykorzystuje urządzenia wyposażone w głowicę, która zasysa fałd skóry z wykorzystaniem podciśnienia i dzięki specjalnym blaszkom umożliwia obniżenie temperatury w lokalnie zgromadzonej tkance tłuszczowej. Organizm reaguje stanem zapalnym na działanie intensywnego zimna ( do -10°), doprowadzając do lipolizy. Krystalizacji ulega zawartość komórek tłuszczowych, ich objętość rośnie doprowadzając do uszkodzenia błony komórkowej. Następnie dochodzi do wspomnianej wcześnie apoptozy, rozpadu komórek i naturalnego wydalenia z organizmu.

Jakie efekty możemy uzyskać ?

• modelowanie ciała
  • selektywna degradacja komórek tłuszczowych
  • zmniejszenie obwodu w miejscu wykonania zabiegu

Przed i po wykonaniu zabiegów kriolipolizy  w Body Care Clinic

Wskazania po zabiegu

Po zabiegu skóra będzie zaczerwieniona, może również wystąpić miejscowy obrzęk oraz brak czucia w obszarze zabiegowym. Po 2 godzinach od zabiegu odczucia znikają. Po wykonaniu kriolipolizy możemy wrócić do normalnego trybu życia, Powinniśmy jedynie pamiętać, aby pić dużo wody.

Przeciwskazania

Zabiegu nie można wykonać, gdy występuje u nas jedno z przeciwskazań:

• stany zapalne organizmu
  • aktywna alergia skórna w miejscu zabiegu
  • infekcje skórne (bakteryjne, wirusowe, grzybicze)
  • urazy skóry (w tym otarcia naskórka)
  • tatuaż w miejscu, które ma być poddane zabiegowi
  • wszelkie infekcje wirusowe i grzybiczne
  • nowotwory
  • nadmierne spożywanie alkoholu
  • łuszczyca, liszaj, bielactwo
  • krioglobulinemia
  • padaczka
  • cukrzyca
  • choroba Raynauda (napadowy skurcz tętnic w obrębie kończyn)
  • hemofilia
  • choroby nerek i wątroby
  • zaburzenia hormonalne
  • zaburzenia krzepnięcia krwi
  • nadczynność i niedoczynność tarczycy
  • ciąża, karmienie piersią
  • choroby serca, wszczepiony rozrusznik serca
  • miesiączka

Po dodatkową dawkę informacji na temat zabiegu kriolipolizy zapraszamy na stronę internetową Body Care Clinic.