Bruksizm

LICZBA ZABIEGÓW: 1

ZNIECZULENIE: TAK

JAK ZMNIEJSZYĆ UCIĄŻLIWE ZGRZYTANIE ZĘBAMI

Słyszałeś od partnera, że w nocy zgrzytasz zębami? A może zdarzyło Ci się obudzić na dźwięk tarcia zębów? Medycyna estetyczna daje sprawdzone sposoby rozwiązania tego problemu.

Bruksizm to mimowolna, nadmierna aktywność mięśni żuchwy. Powoduje coraz mocniejszy zacisk zębów oraz zgrzytanie, co wpływa na bóle żuchwy i głowy, ścieranie szkliwa, napięcie karku, a nawet zwyrodnienia w stawach skroniowo-żuchwowych. Może doprowadzić nawet do zmiany owalu twarzy na bardziej kwadratowy.

Przyczyny powstawania są bardzo różne, mogą to być zarówno wady zgryzu jak i długotrwały stres lub silne napięcie. Bóle głowy i napięcie karku są często mylone z migrenami, natomiast przyczyny należy upatrywać w niewłaściwie funkcjonujących mięśniach żuchwy. Nieleczony bruksizm potrafi spowodować bardzo uporczywe skutki w organizmie, począwszy od uszkodzenia zębów, poprzez stany zapalne stawu skroniowo-żuchwowego, który może mieć wpływ na trudności w przyjmowaniu pokarmów, aż po poważne zaburzenia snu. Niewinnego nocnego zgrzytania nie powinno się lekceważyć.

Preparatem, który zmniejsza napięcie mięśni jest stosowana powszechnie w medycynie estetycznej toksyna botulinowa. Ostrzyknięcie nadmiernie napiętych mięśni toks. botul. poprzez blokowanie przekaźnictwa nerwowo-mięśniowego powoduje zmniejszenie napięcia mięśni i spowolnienie ich pracy, a co za tym idzie redukuje intensywność tarcia o siebie zębów.

JAK WYGLĄDA ZABIEG?

Zabieg poprzedzony jest wnikliwą konsultacją z lekarzem medycyny estetycznej, podczas której po dokładnym wywiadzie medycznym zostaniesz zakwalifikowany/a do zabiegu. Obszar zabiegowy zostaje znieczulony odpowiednią maścią. Toksyna botulinowa podawana jest za pomocą strzykawki zakończonej cieniutką igłą w mięśnie żwacze, powodując rozluźnienie mięśni i zmniejszenie ich nadreakcji.

Pierwsze efekty odczujesz po 2-3 dniach, a pełny efekt do dwóch tygodni po zabiegu. Utrzymuje się on od 6 do 8 miesięcy. W trakcie działania preparatu zniwelowane jest napięcie mięśni szczęki. Kiedy preparat zostanie w całości wytrawiony z organizmu, możesz wykonać kolejny zabieg, w celu podtrzymania efektów.

Zabieg nie wyklucza Cię z codziennych aktywności. Ważne, aby a dniu zabiegu nie wykonywać wysiłkowych ćwiczeń, a także zaprzestać wizyt w saunie czy na solarium do dwóch dni po.

EFEKTY LECZENIE BRUKSIZMU

Ograniczenie nocnego zgrzytania zębami
Zmniejszenie bóli napięciowych żuchwy i głowy

PRZECIWWSKAZANIA

Przeziębienie
Antybiotykoterapia
Aktywne choroby wirusowe, bakteryjne i grzybiczne (np. opryszczka)
Ciąża, laktacja
Choroby nowotworowe
Choroby pęcherzowe skóry
Epilepsja
Implanty metalowe, elektroniczne
Kolagenozy
Zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego (miastenia gravis, zespół Lamberta Eatona)
Wybrane choroby autoimmunologiczne

KOSZT ZABIEGU

Leczenie bruksizmu999 – 1499 zł

ZAREZERWUJ WIZYTĘ

Nasi eksperci  zbadają Twoją skórę i przeprowadzą dokładny wywiad. Po poznaniu Twoich oczekiwań, dobiorą indywidualne leczenie, które zapewni najlepsze możliwe efekty.

ZADZWOŃ 32 302 32 58