Mezoterapia mikroigłowa

Zabieg polega na wykonywaniu mikrootworów w skórze przy użyciu narzędzi wyposażonych w mikroigły o różnej długości. W tym celu stosuje się rollery, peny lub pieczątki. Technika mikronakłuwania wykazuje silne właściwości regenerujące – powoduje mikrourazy, które prowadzą do uwolnienia czynników wzrostu, stymulujących aktywność fibroblastów. W ten sposób dochodzi do wzmożonej produkcji kolagenu, elastyny i glikozaminoglikanów.

Dodatkowo mikronakłucia w skórze tworzą kanaliki, umożliwiając przedostanie się składników aktywnych w głębsze warstwy skóry. W Body Care Clinic zabieg  mezoterapii mikroigłowej wykonywany jest za pomocą urządzeń, które pozwalają zmaksymalizować uzyskany efekt.

Zabieg mezoterapii mikroigłowej charakteryzuje się przeważnie znikomym bólem. Odczucie bólu różni się w zależności od miejsca poddanego zabiegowi, parametrów urządzenia, ilości igieł, głębokości iniekcji oraz indywidualnej wrażliwości na ból. Po zabiegu widoczny jest rumień, utrzymujący się od kilku do kilkunastu godzin, możliwy jest obrzęk oraz odczucie pieczenia.

Wykorzystywane w tej technice igły nie służą bezpośrednio do aplikowania preparatów, lecz do bardzo gęstego „dziurkowania” skóry twarzy lub innych części ciała. Podczas zabiegu liczne nakłucia skóry powodują powstanie mikrourazów, a często także mikrokrwawienia. Z uszkodzonych naczyń krwionośnych wypływa wtedy niewielka ilość krwi i rozpoczyna się proces aktywizacji trombocytów. Niewielkie ilości składników krwi, przedostające się do przestrzeni pozanaczyniowej wydzielają szereg cytokin, wpływających na procesy regeneracji skóry. W wyniku tych procesów dochodzi do uwolnienia tzw. czynników wzrostu. Czynniki wzrostowe pobudzają fibroblasty do produkcji kolagenu, elastyny i glikozaminoglikanów, w tym kwasu hialuronowego.

Kontrolowane nakłucia     →     Reakcja zapalna    →    Uwolnienie czynników wzrostu

Efekty:

1. Poprawa napięcia skóry
  2. Redukcja rozszerzonych porów
  3. Redukcja płytkich zmarszczek
  4. Redukcja blizn i rozstępów
  5. Redukcja przebarwień
  6. Ujędrnienie skóry
  7. Poprawa owalu twarzy

Regeneracja i przebudowa skóry w obszarze zabiegowym trwa nawet do kilku tygodniu po zabiegu. Naskórek goi się jednak na tyle szybko, że kaskada procesów odnowy skóry, która została zapoczątkowana podczas nakłuwania, zachodzi w bezpiecznych warunkach nienaruszonej bariery ochronnej zabezpieczającej przed wpływem szkodliwych czynników zewnętrznych.

Wskazania:

• zmarszczki
  • utrata jędrności skóry
  • blizny po trądzikowe
  • rozstępy
  • cellulit,
  • rumień
  • teleangiektazje
  • zasinienia i obrzęki okolicy oka
  • profilaktyka łysienia

Przeciwskazania:

• Przeziębienie
  • Hemofilia
  • Antybiotykoterapia
  • Niewyrównana cukrzyca
  • Tendencje do powstawania bliznowców
  • Aktywne choroby wirusowe, bakteryjne i grzybicze
  • Choroby nowotworowe
  • Wybrane choroby autoimmunologiczne

Zalecenia pozabiegowe:

Do dwóch dni po zabiegu

• nie pić alkoholu,
  • przestrzegać zasad higieny – nie dotykać miejsca zabiegowego brudnymi rękami, ręcznikiem, poszewką itd.
  • unikać wysiłku,
  • nie przytulać zwierząt,
  • korzystać z prysznica zamiast kąpieli w wannie,

Okres 5 – 10 dni po zabiegu:

• unikać kąpieli słonecznych, sauny, basenów, solarium,
  • nie stosować maści i kremów na miejsca zabiegowe (mogą podrażniać skórę).