WYPADANIE WŁOSÓW – WSZYSTKO CO MUSISZ WIeDZIEĆ…

Wiele osób, szczególnie kobiet, marzy o zdrowych, gęstych i lśniących włosach. Stosowanie specjalnych odżywek, masek, suplementów diety czy zabiegów mających za zadanie wzmocnienie włosa, może być czasem pomocne. Wcześniej jednak warto dowiedzieć się, z czym może być związane wypadanie włosów. Przyczyny są bowiem rozmaite i obejmują nie tylko nieprawidłową pielęgnację, choroby owłosionej skóry głowy, ale i choroby ogólnoustrojowe, źle zbilansowaną dietę czy zaburzenia hormonalne. Jeśli zaobserwujesz u siebie nadmierne wypadanie włosów, nie czekaj tylko zacznij działać! Znalezienie przyczyny pozwoli rozpocząć odpowiednią i skuteczną terapię.

Dlaczego wypadają włosy? Powodów jest wiele:

• Przerzedzenie lub dziedziczne łysienie (zwane także łysieniem androgenowym) jest najczęstszą przyczyną. Dotyczy mężczyzn i kobiet.
• Łysienie plackowate– naukowcy uważają, że jest to choroba autoimmunologiczna, gdzie organizm atakuje sam siebie.
• Zmniejszanie się objętości fryzury może być pierwszym objawem choroby.. Wypadające włosy mogą być oznaką choroby tarczycy i niedokrwistości. Dzięki prawidłowemu leczeniu, łysienie często może być zatrzymane i odwrócone.
• Radioterapia i chemioterapia często prowadzą do całkowitego wyłysienie – jest to najczęściej tymczasowa utrata.
• Trichotilomania – zaburzenie, gdzie najczęściej nieświadomie chory wyrywa swoje włosy.
• Nieprawidłowości gospodarki hormonalnej.
• Wypadanie włosów po porodzie są oznaką spadającego poziomu estrogenów. Utrata jest najczęściej tymczasowa.
• Problem ten często nasila się w okresie menopauzy. Włosy regenerują się, rzadko jednak wracają do stanu sprzed przekwitania.
• Stres, traumatyczne zdarzenia
• Utrata masy ciała, radykalna dieta. Problem daje się zauważyć często w okresie od 3 do 6 miesięcy po utracie wagi.
• Wypadanie włosów – witaminy:
• Nadmiar witaminy A (przyjmowanie zbyt dużej ilości leków/witamin).
• Niedobór witamin z grupy B, biotyna, b6, b5, b3, b12 itp.
• Niedobór witaminy D3
• Witamina A jest również bardzo ważna
• Problem może pojawić się też przy niskim poziome żelaza – jednego z istotniejszych pierwiastków odpowiedzialnych za prawidłową kondycję włosów.
• Zaburzenia jedzenia – anoreksja i bulimia
• Antykoncepcja może przyczynić się do osłabienia włosów.
• Niewłaściwa pielęgnacja: częste farbowanie i trwała, stosowanie silnych kosmetyków stylizacyjnych, suszenie gorącym strumieniem powietrza, częste używanie prostownicy. Wszystkie te nieprawidłowo wykonywane czynności przyczyniają się do uszkodzenia włókien oraz podrażnień skóry.
• Wypadające włosy mogą też być konsekwencją mocnych upięć, silnego ściągania pasm gumką, zaplatania ciasnych warkoczyków – naciągnie włókien podrażnia mieszki, co w efekcie może powodować jego spłycenie i przerzedzenie włosów.

Polecane zabiegi na skórę głowy i włosy

1. Zabiegi mezoterapii igłowej witaminowej lub peptydowej w celu dostarczenia bezpośrednio do komórek włosa odpowiednich skoncentrowanych substancji odżywczych. Stosuje się ampułki witaminowe lub peptydowe. U nas wykonasz m.in. Zabieg Dr Cyj Hair Filler, Dermaheal

2. Zabieg karboksyterapii skóry głowy polega na podawaniu w głąb skóry głowy medycznego dwutlenku węgla za pomocą cienkiej igły. Wprowadzenie do skóry głowy medycznego dwutlenku węgla stymuluje tworzenie nowych naczyń krwionośnych, intensywnie pobudza metabolizm, poprawia mikro i makrokrążenie oraz poprawia elastyczność skóry. Dzięki tym działaniom następuje intensywne odżywienie mieszków włosowych i cebulek włosów oraz pobudzenie pustych mieszków włosowych do produkcji nowych włosów co skutkuje zahamowaniem nadmiernego wypadania oraz wzrostem nowych włosów. Metoda karboksyterapii skóry głowy włosy jest metodą mało inwazyjną, naturalną i w 100% bezpieczną.

3. Osocze bogatopłytkowe w leczeniu chorób włosów to innowacyjna metoda powstrzymująca ich nadmierne wypadanie i łysienie. Leczenie polega na wykorzystaniu osocza krwi pacjenta, które jest zasobne w cenne składniki aktywne pobudzające regenerację i kompleksową biostymulację skóry głowy. Na szczególną uwagę zasługują czynniki wzrostu, które stymulują pracę cebulek włosowych, redukując ilość wypadających włosów, a także pobudzając porost nowego owłosienia w miejscu zabiegu. Dodatkową zaletą terapii osoczem bogatopłytkowym na skórę głowy jest pozyskiwanie preparatu z własnej krwi pacjenta, dzięki czemu nie wywołuje on po podskórnym podaniu reakcji zapalnych i alergicznych, które mogłyby dodatkowo pogorszyć kondycję czupryny.

Polecane domowe sposoby:

Oczywiście metod jest wiele, jednak najskuteczniejsze są:

Wcierki – stosujemy poprzez systematyczne wmasowywanie w skórę głowy preparatów na koniecznie na bazie: aminokwasów, peptyd, keratyny, kolagenu, enzymów, fitohormonów, witamin, minerałów czy minoksydylu. Aby składniki te miały możliwość wchłonięcia i dotarcia do włosa, musimy we właściwy sposób przygotować do tego skórę, oczyszczając ją systematycznie peelingiem oraz odpowiednio dobranym szamponem. Wskazane są również masaż skóry.

Najważniejsze są systematyka i prawidłowa aplikacja, działania te z pewnością wpłyną na porost i jakość nowych włosów.